Hirdetési egység variációk tesztelése
A hivatalos AdSense blogon bemutattak egy alternatív JavaScript sémát, mely segítségével lehetõvé válik a hirdetési egységek egyes beállításai által elõidézett változások tesztelése. Az alábbi kód kétfajta beállítással rendelkezõ hirdetési egységet jelenít meg véletlenszerûen, fele-fele arányban::
<disabled script type="text/javascript">
var random_number = Math.random();
if (random_number < .5){
//elsõ hirdetési egység kódja ide jön
} else {
//második hirdetési egység kódja ide jön
}
<disabled /script>
<disabled script type="text/javascript" src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js"><disabled /script>
A fenti kódrészlet felhasználásával kipróbálhatjuk hogy milyen hatással vannak bevételeinkre a különbözõ színû és formájú hirdetési egységek, ehhez csak annyit kell megtenni, hogy különbözõ, egyedi csatornákat állítunk fel a két variáció számára. Az eredmények közötti eltérések a csatornák használatával állapíthatóak meg: az egyes paraméterek hatását úgy tesztelhetjük legmegbízhatóbban, ha egyszerre csak egyfajta paraméter különbözik, és különben minden más körülmény egyezik, ráadásul kellõ számú oldalletóltés áll rendelkezésre az eredméyek értékeléséhez.
FIGYLELEM: általában nem szabad bütykölni az AdSense hirdetések kódját, ezt tekintsd hivatalos kivételnek, ennek megfelelõen az oldaladba beszúrt kódot ne innen, hanem az Inside AdSense blogból szedd le: http://adsense.blogspot.com/2006/08/abcs-of-ab-testing.html
--
forwarded from http://webni.innen.hu/AdSenseABTeszt#msg20060811150344-0500@webni.innen.hu