szerda, augusztus 06, 2008

[Stopszó] Re:Miért nehéz szabályt találni?

Igen, az előttem szólóhoz hasonlóan én is azt mondanám, hogy ne nagyon bonyolítsd a leírást ezekkel a szakszavakkal, mint operátor. Sokkal fontosabb szerintem egyfajta iteratív hozzállás, ti. hogy kipróbálsz egy egyszerű keresést, aztán annak megfelelően, amit kapsz találatnak, ha nem tetszik tovább finomítod vagy a kulcsszó megváltoztatásával vagy további kulcsszavak hozzáadásával. Nem egy egyszerű dolog ezt elmagyarázni, hogy hogyan hatékony, mert szerintem nagyon intuitív. Ugyanakkor be kell valljam töredelmesen, hogy én aki rengeteget keresek a Google-vel, szinte kizárólag csak két "operátort" használok: az egyik az idézőjel, a másik a site: operátor. Bár ez utóbbit inkább SEO miatt használom, de a site:hu azt hiszem, egy átlag júzernek is jól jöhet. Ezzel a korlátozott eszközkészlettel meg szoktam találni azt, amit keresek. Bár a valósághoz hozzátartozik, hogy egyre növekvő számban először a Wikipédián keresek rá szavakra, úgy, hogy beírom az angol verzió általam feltételezett, a keresett kulcsszónak megfelelő aloldalát kézzel a böngésző címsorába, de ez sem kezdő szint. :)


--
forwarded from http://webni.innen.hu/Stopsz_c3_b3#msg20080806052924-0400@webni.innen.hu