kedd, augusztus 05, 2008

[Stopszó] Eddig próbálkoztam, nem értem, jöjjenek a tpasztaltabbak

Google: használ stopszavakat, magyar stopszavakat is, ha jól tudom.
Keresés: [egy kosár fa] - találatokat nézve az >egy< nem kiemelt, a találati lista nem az >egy kosár fa< kifejezéssel kezdődik. (Tszám: 747e); ["egy kosár fa"]-ra keresve >egy< kiemelt, ahogy kell. (Tszám: 9)

De, és innentől kezdve nem értem:
[asszony meg a lánya] - találatokban >meg a< kiemelt., a találati lista az >asszony meg a lánya< kifejezéssel kezdődik (Tszám: 848e); ["asszony meg a lánya"]-ra keresve természetesen az egész kiemelt. (Tszám: 4490)

[asszony lánya] - a találati lista nem az >asszony meg a lánya< kifejezéssel kezdődik, az csak először a 3. találat. (Tszám: 473e)

Egy segédletet írok, és szépen elmagyaráztam benne a stopszavak lényegét, az "" fontosságát ezekben az esetekben, aztán példát készítettem és most csak hümmögök. Egyszer így - másszor úgy viselkedik a Google keresője, vagy én nem értek valamit?

Köszönöm.


--
forwarded from http://webni.innen.hu/Stopsz_c3_b3#msg20080805104858-0400@webni.innen.hu