kedd, augusztus 05, 2008

[Keresőoptimalizálás]

Értem, mi a problémád. A keresési eredményeknél a meta title tag és a description tag jelentik a reklámodat. Azokat kell úgy megfogalmazni, hogy rád kattintsanak. Mivel ez néhány sornyi hely, nagyon gondosan kell megfogalmazni az itteni közléseidet. Ez dönti el, hogy kattintanak-e vagy sem. A te title tag-ed tartalmazza a márka nevét, ami vagy ismert és keresett, vagy nem. A kiinduló panaszod alapján inkább nem. A title tag-ed egyértelműen vásárlásra utal, szóval aki nem vásárolni akar (egyelőre), az valószínűleg nem ide jön. Természetesen ez a megcélzott látogatói közönséged definiálásán múlik, de érdemes tesztelni azt, ha nincs a title tag-ben vásárlára utaló szó. A description tag-ed három ajánlatot próbál beleszorítani a kicsike helybe, az egyik egy kétséges népszerűségű szlogen ("világszínvonalú farmertermékek, hazai árak"). Ennek a szlogennek az általatok várt vonzereje piackutatási eredményekből származik, vagy ti gondoltátok ki? A következő szlogen "különleges farmerméretek specialistája" nekem - hangsúlyozom, én mindent marketingkutatás alapján döntök el -, de ez nekem azt kommunikálja, hogy "kövéreknek való farmerek". Készítettetek felmérést arra, hogy mire gondolnak a potenciális látogatók, ha ezt olvassák? A harmadik szlogennel egyébként nincs bajom, kérdés, hogy a potenciális látogatókat valóban ez fogja-e meg, vagy pedig úgy gondoljátok, hogy ez talán megfogja. Ez utóbbi esetben csak az a baj vele, hogy a helyet foglalja egy olyan mondattól, ami jobban betalálna, és aminek hatására jobb lenne a rákattintás. Ja, és a legalsó sor, a honlap címe sem sugall feltétlenülk profi helyet. Ismerem az shp rendszert, és a tulajt is, semmi bajom vele, sőt, de ez is egy kommunikáció. Összefoglalva: négy sorod van arra, hogy PONT azt mondd, amit a remélt látogatód hallani szeretne ahhoz, hogy rád kattintson, és ne valaki vagy valami másra. Itt nem lehet véletlenre vagy sejtésekre menni, csak a telitalálat működik. Most többet segítettem? Becsszó, igyekszem!

--
forwarded from http://webni.innen.hu/Keres_c5_91optimaliz_c3_a1l_c3_a1s#msg20080805111806-0400@webni.innen.hu