kedd, augusztus 05, 2008

[Keresőoptimalizálás] Farmernadrág

Igazából a hozzá(d)szólásom lényege nem az volt, hogy kritizálandók ezek a mondatok, hanem az, hogy nem tudhatjuk, hogy ezek a mondatok pontosan milyen hatást váltanak ki a célcsoportból. Minden, amit marketingben csinálsz, azt vagy előre (felméréssel) vagy utólag (A/B vagy split) tesztelni kell. A marketing arról szól, hogy mi van a potenciális vevő/látogató fejében, és nagy hiba azt gondolni, hogy ezt már tudom. Ezek akár a "híres utolsó szavak" közé is tartozhatnának egy vállalkozás életében: "ó, én tudom, hogy mit akar a vevő!" És utána jönnek a csökkenő bevételek és csökkenő látogatószám. Amire persze jönnek az újabb kétségbeesett ajánlgatások, amik csak tovább rontanak a helyzeten. A marketing a vásárlóról szól, és úgy kell minden megírni, elkészíteni, hogy "belebújunk a vevő fejébe" (erre kidolgozott, objektív eredményt hozó eszközök vannak), és utána azt kommunikáljuk neki, amit ő hallani akar. Addig az egész csak találgatás, és ez a találgatás sok elvesztett bevételhez vezethet. Oké?

--
forwarded from http://webni.innen.hu/Keres_c5_91optimaliz_c3_a1l_c3_a1s#msg20080806021607-0400@webni.innen.hu