kedd, szeptember 18, 2007

[Képes AdWords hirdetések]

Hagyományos bannerek a Google hirdetési rendszerében

A kétségkívül leginkább elterjedt szöveges hirdetések mellett lehetőség van képes hirdetések elhelyezésére is, mindhárom típusú kampányban ([Pay-per-click alapú hirdetés], [Pay-per-impression alapú hirdetés], [Pay-per-action alapú hirdetés]).

Képes hirdetések problémái

Első látásra nem túl sok értelme van képes hirdetéseket készíteni AdWords kampányainkhoz, hiszen egyrészt sokkal költségesebb egy bannert elkészíttetni, mint egy rövid szöveges hirdetést megírni, továbbá amíg egy szöveges hirdetés bármilyen hirdetési formátummal rendelkező oldalon meg tud jelenni, addig az adott formátumú képes hirdetés csak olyan oldalakon jelenhet meg, ahol ugyanakkora a hirdetési egység mérete. Az AdSense megjelenítő webmesterek ráadásul maguk dönthetik el, hogy engedélyezik-e a képes hirdetéseket az adott hirdetési egységben, vagy sem (márpedig sokuk letiltja a képes hirdetéseket, hiszen a szöveges hirdetési egységek sokkal kevésbé zavaróak).

A tapasztalat szerint a [Pay-per-click alapú hirdetés]ek esetén bár nagyobb az átkattintások aránya, hiszen könnyebben felkeltik a látogatók érdeklődését a bannerek, azonban a [Konverzió] sokkal rosszabb, hiszen sokuk inkább egy hirtelen benyomástól vezérelve klikkel, mintsem komoly érdeklődéstől hajtva.

A bannerek, skyscraper-ek előnyei

A [Pay-per-impression alapú hirdetés]ek esetén azonban valóban érdemes képeket is használni (a rendelkezésre álló weboldalak listájában láthatjuk, hogy engedélyezik-e a webmesterek a képes hirdetések megjelenítését is az oldalon). Bár az effajta szöveges hirdetések általában feltűnőbben, nagyobb méretben, eredetileg több hirdetést kijelző egységben egyedül jelennek meg, azért a grafikus hirdetések ennél is szembetűnőbbek lehetnek: a megjelenés alapú kampányoknál éppen az a lényeg, hogy minél több kattintás származzon ezer megjelenítésből.

A másik hirdetési forma, ahol mindenképp érdemes kipróbálni, vagy legalábbis használni az egyéb kampányokhoz már elkészített kreatívokat, az a [Pay-per-action alapú hirdetés], hiszen itt nem a kattintások után fizetünk, hanem a tényleges [Konverzió] alapján, ezért a figyelemfelkeltés itt is olyan tényező, amiből nem származhat probléma.

Rendelkezésre álló formátumok

* maximum 50 Kbyte

* fájlformátumok: .gif, .jpg, .png, .swf

* hirdetési formátumok:

* 468 x 60 Banner (Szalaghirdetés)

* 728 x 90 Leaderboard (Nagy szalaghirdetés)

* 250 x 250 Square (Négyszög)

* 200 x 200 Small Square

* 336 x 280 Large Rectangle

* 300 x 250 Inline Rectangle

* 120 x 600 Skyscraper

* 160 x 600 Wide Skyscraper (Széles felhőkarcoló)

--
forwarded from http://webni.innen.hu/K_c3_a9pesAdWordsHirdet_c3_a9sek#msg20070918174922-0400@webni.innen.hu