Maximális büdzsé meghatározása
Az AdWords rendszerben magunk szabhatjuk meg a napi költséglimitet kampányonként, ezzel meglehetősen nagyfokú ellenőrzéshez jutunk a reklámköltések felett. Van néhány probléma azonban, amiről érdemes szót ejteni.
Egyrészt az egész számlához nem lehet napi limitet beállítani, ezért ha több kampányt kell futtatnunk valamilyen okból (például mert más típusú kampány, vagy más nyelvű kampányról van szó) ugyanabból a célból, akkor nehezen tudjuk úgy belőni a költést, hogy el is költsük a keretet, de ne is szaladjunk nagyon túl.
Másrészt pedig a rendszer olyan, hogy a napi ingadozások miatt maximum 20%-kal túllépheti a keretet, mindaddig, amíg havi szinten a költségkeret a napi keretek szorzatán belül marad. Ennek az angolul overdelivery-nek, magyarul már kevésbé kifejező "nagyobb mennyiségű megjelenítés"-nek hívott jelenségnek vannak előnyei, de a tapasztalat szerint hátrányai is, lásd a hozzászólásokat.
Érdekességképpen olyan is előfordulhat, hogy a Google még ezt is túllépi kevéssel, ekkor rendszeresen jóváírják ezt az -általában pár centes- költséget a számlán.
>From unknown Wed Sep 19 12:59:20 -0400 2007
From:
Date: Wed, 19 Sep 2007 12:59:20 -0400
Subject: 2. A Google segít neked a pénzköltésben
Message-ID: <20070919125920-0400@webni.innen.hu>
A beállított napi költségkeretet jónéhányszor önkényesen túllépi az AdWords-rendszer, vagyis több lesz a napi költés, mint amennyit beállít a hirdető. Havi szinten ez elvileg nem jelent költségtúllépést, mert ha mondjuk 5000 Ft/nap a limit, akkor a napi túllépések ellenére garantálják, hogy a havi költés összesen nem lesz több (hónap napjai)x5000 Ft-nál.
Úgymond ezzel biztosítják a hirdetések "optimális teljesítményét". A bölcs algoritmus segít az okos pénzköltésben :-)
A probléma ott van, hogy ez a funkció sokkal inkább a Google bevétel-optimalizálását segíti. Magyarán, ha van egy-két csendes nap, amikor nem fogyott el a napi hirdetési kereted, akkor utána a rendszer - ha tudja - néhány napig felpörgeti a hirdetéseid megjelenítését. Lényegében a saját átmenetileg visszaesett bevételeiket kompenzálják ezzel a túlfuttatással, biztosítva azt, hogy a beállított maximumig garantáltan kihajtsák belőled a pénzt.
A felpörgetett hirdetésmegjelenítés ugyanakkor sajnos az "optimális teljesítmény" lózunggal ellentétben a hulladék-oldalakra való erőltetett kihelyezést jelenti (ld. közösségi oldalak, vicces meg játékos honlapok stb.), tehát számodra nem igazán jelent hasznot. Viszont tenni sem tudsz ellene, mert nem lehet olyat beállítani, hogy a napi szintű túlfuttatást nem engedélyezed.
Az igazat megvallva mindez anyagilag nem olyan drámai, inkább bosszúság, de mutatja a rendszerbe épített, a hirdető felé jól hangzó mesével kimagyarázott pénzéhséget.
--
forwarded from http://webni.innen.hu/AdWordsK_c3_b6lts_c3_a9gkeret#msg20070921172417-0400@webni.innen.hu