A beállított napi költségkeretet jónéhányszor önkényesen túllépi az AdWords-rendszer, vagyis több lesz a napi költés, mint amennyit beállít a hirdető. Havi szinten ez elvileg nem jelent költségtúllépést, mert ha mondjuk 5000 Ft/nap a limit, akkor a napi túllépések ellenére garantálják, hogy a havi költés összesen nem lesz több (hónap napjai)x5000 Ft-nál.
Úgymond ezzel biztosítják a hirdetések "optimális teljesítményét". A bölcs algoritmus segít az okos pénzköltésben :-)
A probléma ott van, hogy ez a funkció sokkal inkább a Google bevétel-optimalizálását segíti. Magyarán, ha van egy-két csendes nap, amikor nem fogyott el a napi hirdetési kereted, akkor utána a rendszer - ha tudja - néhány napig felpörgeti a hirdetéseid megjelenítését. Lényegében a saját átmenetileg visszaesett bevételeiket kompenzálják ezzel a túlfuttatással, biztosítva azt, hogy a beállított maximumig garantáltan kihajtsák belőled a pénzt.
A felpörgetett hirdetésmegjelenítés ugyanakkor sajnos az "optimális teljesítmény" lózunggal ellentétben a hulladék-oldalakra való erőltetett kihelyezést jelenti (ld. közösségi oldalak, vicces meg játékos honlapok stb.), tehát számodra nem igazán jelent hasznot. Viszont tenni sem tudsz ellene, mert nem lehet olyat beállítani, hogy a napi szintű túlfuttatást nem engedélyezed.
Az igazat megvallva mindez anyagilag nem olyan drámai, inkább bosszúság, de mutatja a rendszerbe épített, a hirdető felé jól hangzó mesével kimagyarázott pénzéhséget.
--
forwarded from http://webni.innen.hu/AdWords#msg20070919125920-0400@webni.innen.hu