vasárnap, március 25, 2007

[Pay-per-action alapú hirdetések]

Hirdetések elszámolása a hirdetők által előírtak szerint

A kattintás alapú elszámolás (Pay-per-click) és a megjelenés alapú elszámolás (Pay-per-impression) mellett egy újabb elszámolási forma bevezetésén, a talán legtalálóbban "jutalék alapú elszámolás"-nak fordítható (Pay-per-action) módszer bevezetésén dolgozik a [Google Inc.]

A jutalék alapú elszámolás lényege az, hogy a hirdetést megjelenítő fél számára az jelent bevételt, ha a hirdetése révén eljut a látogató a hirdetett oldalra, és ott bizonyos dolgokat végrehajt: regisztrál egy szolgáltatásra, megvásárol egy terméket, stb. A hirdetésre kattintó látogató tehát végigjár egy, a hirdető által meghatározott útvonalat, mely végén egy olyan oldal jelenik meg (pl. kizárólag egy űrlap kitöltése vagy vásárlás lebyonyolítása után megjelenő köszönő, visszaigazoló lap), mely betöltődésével egyben az akció sikeres végrehajtását, és a jutalék kiszámlázhatóságát is jelzi (ez utóbbit technikailag a Google által megadott JavaScript kód letöltése/futtatása biztosítja).

Ez a fajta elszámolás korlátozott formában már eddig is jelen volt a [Google reklámprogramok]ban, azonban kizárólag az AdSense megjelenítők és a Google relációjában. Az [AdSense hivatkozók] esetén a Google által definiált célok megvalósulásért kaptak jutalékot a webmesterek. A BÉTA periódusban nyilvánvalóan arra törekszenek, hogy elegendő, pay-per-action elszámolás alapján hirdetni hajlandó AdWords hirdetőt, és elegendő, pay-per-action elszámolás alapján hirdetést megjeleníteni hajlandó AdSense megjelenítőt találjanak, ezzel összhangban az alábbi programokat vezették be:

AdWords pay-per-action béta teszt

http://adwords.blogspot.com/2007/03/pay-per-action-beta-test.html

Az AdWords oldaláról az új rendszer a conversion tracking funkció tágabb körében történő alkalmazását jelenti: a programban résztvevők esetén ez a funkció nemcsak a hirdetések eredményességének követésére fog szolgálni, hanem az AdSense hirdetők felé is ez alapján számolnak majd el. Jelenleg csak olyan egyesült államokbeli hirdetők iratkozhatnak fel, akik már vagy használják a conversion tracking-et, vagy pedig hajlandóak használni.

AdSense új hivatkozók béta

http://adsense.blogspot.com/2007/03/now-accepting-applications-for-new.html

Erre a progarmra is egyelőre külön kell jelentkezni. Területi megkötés nincs a jelentkezők számára, de valószínűleg előnyt élveznek azok, aki már eddig is résztvettek az [AdSense Hivatkozók] programban.

--
forwarded from http://webni.innen.hu/PayPerActionAlap_c3_baHirdet_c3_a9sek#msg20070325045348-0400@webni.innen.hu