kedd, március 27, 2007

[Pay-per-action alapú hirdetések] Szerintem jó az ötlet - tapasztalat

Szerintem nagyon is jó az alapgondolat és jó tapasztalataim is vannak, igaz nem AdSense, hanem partnerprogram keretein belül.

Egyet nem szabad elfelejteni. Aki hirdet az nem csak üres kattintásokat vár, nem csak egymillió megjelenést, hanem profitot akar, fizetőképes vásárlókat. Az AdSense -t használóknak is látniuk kell az erdőtől a fát, vagyis, hogy a Google nem egy végtelenségig fejhető marketing-tehén, ő is csak akkor tud és fog fizetni, ha neki bevételei vannak, az pedig annak a feltétele, hogy a hirdetők elégedettek, a hirdetések hatékonyak, és a hirdetők többlet profitra tesznek szert a hirdetések által.

Nekem vannak jó tapasztalataim pay-per-action téren. Kb két éve regeltem egy partnerprogramba - egy webshop -ami 10% -ot fizet a megrendelések után (nem haszon, bevétel). Igazán jó tapasztalataim vannak, mert néha viszonylag nagyobb összegű megrendelések is érkeznek. Ehhez képest, ha 2-5-10 forintot adna kattintásonként, akkor nekem is kevesebb bevételem lenne, és nekik sem lenne jó, mert beregisztrálna boldog boldogtalan és az eredményesség kérdőjeles maradna.

Akkor fizetnek csak, ha ténylegesen megtörtént a vásárlás, azaz kifizették a terméket.
Adatok tárolása sütik segítségével történik, 2 hét alatt járnak le, biztos van sok olyan is, hogy már lejárt mire vásárol, vagy nincs engedélyezve a sütik fogadása, de én nem problémázok ezen, ők is tuják és én is.
Viszont ezekért kárpótol a 10% amikor rendelnek, és minden ok.

Ehhez azonban az alábbi kell:
- a cég jó terméket kínáljon, jó áron, jó minőségű felületen
- legyenek korrektek a partnerprogramban
- az oldal témája legyen legalább 1000 % -ig releváns a hirdetésekhez, jobbanmondva fordítva:)

Remélem nem voltam túlzottan off, nekem nagyon szimpatikusak az AdSense hivatkozók is, előszeretettel használom azokat. Legalább az AdSense is látja, hogy nem csak üres kattintások vannak az oldalaimon.

--
forwarded from http://webni.innen.hu/PayPerActionAlap_c3_baHirdet_c3_a9sek#msg20070327053126-0400@webni.innen.hu