hétfő, április 21, 2008

[Újraregisztrálás kizárás után?] Vállalati kultúra

Lényegében a Google vállalati kultúrájának, gondolkodásmódjának része, hogy megveti, lenézi azokat, akikből megél (Adwords-hirdetők és Adsense-hirdetéselhelyezők) - ez tükröződik vissza a segítő szándék szikráját is nélkülöző gépi e-mailekben, a válasz nélkül hagyott kérdésekben, az értelmetlen quality score-ban (Adwords), ami akár azt is kikalkulálja, hogy ha a saját honlapod nevére szeretnél hirdetni, akkor sem vagy elég releváns...

Viszont kivételt tesznek veled, ha egy bizonyos méretet, fontosságot elérsz - mert akkor viszont az eredeti alapelveikkel tökéletesen ellentétes dolgokat is engedélyeznek (csak hirdetéseket tartalmazó parkoltatott domain-ek, tartalomba olvadó hirdetésformátumok, bármilyen spammelés után két hét alatt az adatbázisba visszakerülő honlap stb.)

Úgy gondolják - és összességében igazuk is van -, hogy amíg adják az ingyen ezt meg ingyen azt, addig az internethasználó népesség 95%-a (akár itt, akár Amerikában vagy bárhol) fenntartás nélkül rajongani fog értük. És ez a rajongótábor előbb feltételez rosszat rólad vagy rólam, mint a Google-ról ("Biztos megérdemelted, ha kizártak, megbüntettek stb.").

Az az 5% pedig, aki üzleti kapcsolatban van velük, és pontosan ismeri a Google lélektelen, cinikus, pénzsóvár és kettős mércét alkalmazó arcát, a "cuki" imázs szempontjából kis tétel.

--
forwarded from http://webni.innen.hu/X_c3_9ajraregisztr_c3_a1l_c3_a1sKiz_c3_a1r_c3_a1sUt_c3_a1n#msg20080421151815-0400@webni.innen.hu