kedd, április 22, 2008

[Újraregisztrálás kizárás után?] Minőségbiztosítás

Az informatikai rendszerek minőségbiztosításával foglalkozom (ha van megbízás) több módszertant is ismerek és használok. Nem tudom elképzelni azt a nagy vállalatot amelyik felépít egy rendszert és nem figyeli folyamatosan az észrevételeket. Olyan információt a rendszerről amelyek a hibákat mutatják meg, pontosan az észrevételekből lehet meríteni. Ezeket kiértékelve lehet a leggyorsabban javítani a minőséget. Ha az az érzése támad a partnernek (tartalomszolgáltató) hogy az észrevételét nem kezelik, automata válaszol, stb. akkor nincs értelme irogatni, elterjed erről a hozzáálásról az információ, és mindenki csak arra vár hová lehet elmenni innen.
Ez a rendszer halála, mert hirtelen szabadul meg tőle mindenki, amikor jön egy lehetőség (Microsoft, stb.).

2. A konkurenciának is nagy lehetőség hogy tanulmányozza a hibákat és ennél jobbat készítsen.

Egyébként is van lehetőség ennél a hirdetés kezelésnél sokkal jobbat csinálni más elvek alapján, de a dolgok tehetetlensége miatt és a gazdasági erő miatt nem könnyű az előrelépés.

Már van technikailag kidolgozott alkalmazásunk ami működik, csak ipari szintre kellene hozni, és elindítani a nagyobb területre való kiterjesztését.
A fenti javaslatom ("az internet ereje nem lebecsülendő") csak arra vonatkozik, hogy viszonylag egyszerű módszerrel is lehetne eredményt elérni a helyzet javítása érdekében.
Létrejönne a kényszer ami a változtatást elérné.
Persze kérdés az is, minek segítsünk a Google-nak ha maga sem jön rá arra hogy valamit rosszul csinál.
Ingyen ebéd nincs, - fizessen a tanácsért - de a saját érdekünk miatt ennek ellenére mégis lépni kellene.
Teljesen mindegy hogy Google vagy más cég áll a másik oldalon, a tartalomszolgáltatók egy jól megfogható halmaz (kvázi kamarát kellene létrehozni) és a hirdetők is egy halmaz.
A hirdetők kiszolgálása mint piac a tét. Nem is olyan kis dolog ez ha belegondolunk.

A jelenleg működő rendszerek csak a piac felszinén mozognak és tömeg módszerekkel próbálják a hirdetőnek az érdekeit kiszolgálni. Olyan ez mint az autópálya reklám, ha sokan autóznak el mellette néhány biztos van akit érdekel.

Ha hirdet valaki például láncfűrészt akkor egy óriás plakát kirakásával várhat 10000 autót mire egynek pont az kell amit hirdet. Ezzel ellentétben a láncfűrészt éppen (most) igénylők halmazát is el lehet érni, nagyobb hatékonysággal mint az óriásplakát.
Ha az interneten ír valaki két mondatot a láncfűrészről, akkor már kitehetnek egy hirdetést aminek a hatékonysága (átkattintás) igen gyenge.

--
forwarded from http://webni.innen.hu/X_c3_9ajraregisztr_c3_a1l_c3_a1sKiz_c3_a1r_c3_a1sUt_c3_a1n#msg20080422063302-0400@webni.innen.hu