kedd, április 22, 2008

[Újraregisztrálás kizárás után?] Nehéz a tengerészek élete...

Először kicsit pontosítanék, ami kimaradt a vitaindító hozzászólásomból, de valószínűleg jól értelmeztétek, mert nem volt rákérdezés. Természetesen a számlám megmaradt és az egyéb domaineken csökkent a bevétel.


Egy biztos. Tudom, hogy kicsi piac vagyunk, egyenként pedig csepp a tengerben, tehát pusztán ezzel a ténnyel le lehet söpörni az asztalról az egész témát.


Tudom, hogy a magyar online hirdetési piac 90%-át el tudná vinni 10-12 portál, de a Google éppen azt mondta, hogy nekik mi is számítunk és a kisebb megjelenítőket is megbecsülik. Éppen ez hozta meg az Adsense sikerét és a bevételeik látványos növekedését. Viszont akkor jogosan várhatnánk, hogy megfelelő szinten törődjenek velünk. Mára már mi is elvárjuk a korrekt ügyfélszolgálatokat, mert egyre több helyen megkapjuk, sőt ahol nem onnan előbb vagy utóbb, de lekoccolunk. Tudom, hogy sok a csaló szélhámos és sok a kezdő ostoba kérdés amit lehetetlen megválaszolni, de lehetne a megjelenítőket osztályozni. Én 2005 májusában csatlakoztam és összesen talán háromszor váltottam velük emailt.


Értékelhették volna, hogy régi és probléma mentes ügyfél vagyok, aki csendesen termeli a pénzt. Ennek ismeretében feltételezhették volna, hogy nem szándékosan vétettem és elvártam volna, hogy ne egy olyan üzenetet kapjak, hogy valami nem jó és ha tudni akarod mi az, akkor olvasd el a szabályzatot. Mint írtam megértem, hogy nem tartanak minden kezdőnek egyéni Adsense tanfolyamot, de én elvártam volna némi konkretizálást. A nagy automatizálásban például elég lett volna egy screenshot oszt jónapot.


Tehát szerintem a megjelenítők osztályozása vagy minősítése után elvárható lenne egy "antropomorf" ügyfélszolgálat, hiszen egy profitorientált cégnek pontosan azzal kellene foglalkoznia amiből a profitja keletkezik. Ennek hiányában biztosra vehető, hogy egyre többen fogják keresni az alternatívákat. A marketing egyik alaptétele az ügyfelekkel való kapcsolattartás. Ami most egy vízcsepp az özönvízzé válhat egy hasonló kaliberű rendszer elindításával (utalva itt egy előző postra).


Érdekképviselet? Első ránézésre jó ötlet, de az energia java részét elvinné, hogy az egyes eseteket megvizsgáljuk vajon érdemes e a közösségnek képviselnie. Igazából csak kétszintű tagságot tudnék elképzelni. Egy alsó szint, ahol a kezdők lehetnének, mivel náluk nyilvánvalóan több probléma lesz. Itt elsősorban a segítségnyújtásra kellene koncentrálni és megtapasztalni, hogy valóban tisztességes e az adott tag. A második szinten lennének azok akik már tapasztalattal rendelkeznek és tartós jelenlétükkel bizonyították, hogy megbízható, tisztességes megjelenítők. Nagyszerű lenne, ha egy nem megfelelő eljárás után a közösség vállalná, hogy pl. 1 napra szolidarításból levesz minden Google hirdetést. Egy ilyen akcióval talán a csepp vízből lehetnénk evőkanálnyi, de a tagság száma és minősége elhozhatná nekünk a hírértéket és akkor már megmozdulhat valami. Viszont szerintem probléma, hogy egy ilyen közösség csak azokat érdekelné akiknek már volt valamilyen problémájuk. Mindenki más inkább jogosan meghúzná magát azzal, hogy ő nem tervez semmilyen problémát senkivel :)


Más oldalról közelítve.
Ne értsetek félre én szívesen részt veszek valamilyen közösségi dologban, de nem látom világosan az értelmét. Ha pusztán csak a közvetítők és megjelenítők közötti vitafórum, akkor nem tudom van e értelme. Szintén egy előző postra utalva a "Biztos megérdemelték.." gyülekezete lennénk. Vagy milyen egyéb képviselet lehetne? Tárgyalni a közvetítőkkel (Google, Etarget, Ctnetwork, Webreklám stb.) hogy többet fizessenek? Csökkentsék a saját jutalékukat vagy kérjenek több pénzt a hirdetőktől? Vagy az ügynökségek utáni ügynökség lennénk? Nem gúnyolódni akarok, de tényleg nem kerek.


Mindenesetre figyelem a fejleményeket, írjatok, kerekedjék a történet és szükség esetén szívesen veszem a személyes megkeresést is.

--
forwarded from http://webni.innen.hu/X_c3_9ajraregisztr_c3_a1l_c3_a1sKiz_c3_a1r_c3_a1sUt_c3_a1n#msg20080422101437-0400@webni.innen.hu