kedd, április 22, 2008

[Újraregisztrálás kizárás után?] Mosolyogj! A holnap rosszabb lesz a mánál.

Minden kérdést ami felvetettél meg lehet válaszolni.
Egy funkcionális elemzést kell csinálni, hogy milyen pontokon érdemes összesíteni az erőket.
Nem akarok millió történelmi példát, de összefogás nélkül nem lehet erőt felmutatni.

Számtalan eszköz van a szelíd vagy kemény nyomásgyakorlásra, és ez nem felelsleges erőalkalmazást jelent hanem jó tárgyaló képességgel rendelkező stáb jogi, szakmai felkészültségel képviselni tud egy most felfutó szakmát, amit tartalomszolgáltatásnak nevezhetünk.

Tartalom nélkül nincs hirdetés.
Jó tartalom nélkül nincs hatékony hirdetés.

Az információs társadalom már ma is sokkal erősebb mint amit bárki gondolhatná. Az igazi erő a tartalomszolgáltatók kezében van. Minden egyéb szereplő csak azért működik ilyen hatékonyan mert a tartalomszolgáltatók nem szervezettek.
Hívhatjuk "Virtuális vállalatnak is" amit javasoltam fentebb, és mint minden vállalat ezt is vezetni kell de a közös érdek egyeztetésével (on-line egyeztetve). Ha hatékonynak bizonyul akkor mindenki bekerülni akar, ha nem, akkor megszünik, mint minden rossz vállalat.
Kezdetnek azt tudom elképzelni hogy valaki felvállalja a szervezést, akár ez az oldal is, és minden tartalomszolgáltató mondjuk kvázi részvényessé válik. A részvények számát akár az url-ek is jelenthetik amelyeket felajánl az együttműködés alapjául.
Pld nekem 50000 felett van az oldalszámom, ebből garantálom 20000 oldal együttműködését, amely oldalakon legalább két hirdetési helyet alárendelek a közösségnek. tehát ez mondjuk a játék kedvéért 40000 pozíciót jelentene a vezetés szempontjából, ha jól megy adolog akkor növelem a részvételt.
Ha van mondjuk 100 hasonló partner, akkor 4 millió hirdetést vezényelhetsz aminek a napi megjelenés száma már elég tetemes lehet (kiszámolni is szép feladat). Ez havonta több milliárd (magyar)megjelenést is jelenthet hirdetésszámban.

Ezt szerinted figyelmen kívül hagyják a nagy játékosok?
(az elmélkedésem csak egyszerű kisérlet minden komoly felmérést nélkülöz, de valós becslésnek gondolom).

Marketing szempontból ekkora felületen nagyon nagy erővel lehet megjeleníteni egy egy hirdetési tartalmat.
Ami plusz lehetőség kampányokra.

A lényeg tehát az hogy foglalkozzon a hirdetővel továbbra is egy csomó nagyvállalat, nekik ez jól megy, a tartalmak mozgatása és a hirdetési felület összefogása viszont hatalmas lehetőség - amíg ezt is magához nem rántja valaki. Erre kellenek a garanciák, mert egyébként a szakszervezeteteket is megveheti bárki kilóra.

Amiről beszélek - logikailag - biztonsággal megállapítható hogy létre fog jönni, kérdés hogy kié lesz a hatalom, egy demokratikus közösségé, vagy a pénzügyi befektetőké. A szerződéseken már látszik hogy a kizárólagosságra való törekvés megjelenik.

A rendszer lehetne franchise alapú is, nem csak vállalatszerű.
Kell tehát 11 alapító atya, és a dolog elkezdhet működni.
(na ez nem szokott nálunk menni, mert szervezni azt nem szeretünk))))

--
forwarded from http://webni.innen.hu/X_c3_9ajraregisztr_c3_a1l_c3_a1sKiz_c3_a1r_c3_a1sUt_c3_a1n#msg20080422131024-0400@webni.innen.hu