hétfő, április 02, 2007

[Pay-per-impression alapú hirdetés]

Megjelenítés alapján fizető hirdetések

A [Google reklámprogramok] fő profilját jelentő [Pay-per-click alapú hirdetés]ek mellett lehetőség van megjelenés alapján elszámolt hirdetések futtatására is. Ebben az esetben a hirdetés után nem az átkattintások, hanem a megjelenések száma alapján fizetnek: az elszámolásnál használt mértékegység a CPM (cost per mille), vagyis az ezer megjelenítésre jutó költség. Ezt a hirdetésfajtát később, a hirdetők kifejezett kérésére vezették be.

További részletek itt: https://adwords.google.com/support/bin/answer.py?answer=18267


Hirdetési forma az AdSense rendszeren belül

Az AdSense felhaszálói felületén kétféleképpen lehet találkozni ezzel a hirdetési formával:

Jelentések » Részletes jelentések

* Válasszon terméket: AdSense kontextusban

* Megjelenítés az alábbiak szerint: Egy hirdetés

* Adatok mutatása célzás tipus alapján - tartalomhoz kötődő vagy portál opció bejelölése

Ekkor a generált részletes jelentésben a "Célzás" oszlopban kétféle felirat fog megjelenni: a "Tartalomhoz kötődő" és az "Oldal". Ez utóbbi sorban található megjelenések jelentik a megjelenítés alapján fizetett hirdetéseket.

Fiókom » Számlabeállítások

* [Regisztráció onsite hirdetéshez]

Hirdetési forma az AdWords rendszeren belül

Kampány felügyelet » Kampány összefoglaló

* Új kampány létrehozása: weboldalakra célzott opciót választva

Ekkor a "hirdetés célzása" lépésnél az AdSense hirdetést megjelenítő, az előzőekben kiválasztott nyelv és országok szerint szűkített weboldalak közül választhatunk.

* konkrét URL ismerete alapján

* témakörök alapján: Ha magyar nyelvű oldalak között keresünk, akkor kb. egy tucat kategóriát találunk, de pl. angol nyelven ennél részletesebben vannak csoportosítva a weboldalak, vélhatően az oldalak nagyobb száma miatt. A kategória kiválasztása után egy listában jelennek meg az oldalak, a tulajdonosok (megjelenítők) által engedélyezett formátumok (szöveges, képes, mozgóképes), a napi megjelenés nagyságrendjének megjelölésével. (Ez a lista ezért ráadásul érdekes információkkal szolgálhat az magyar nyelvű AdSense megjelenítő oldalakkal kapcsolatban.)

* általunk megadott kulcsszavak alapján (magyar nyelven ez a lehetőség még nem működik)

* demográfiai adatok alapján (nem, kor, jövedelem, stb., de jelenleg csak az USA-ra vonatkoztatva)

A következő lépésben pedig megadhatjuk, hogy mennyit szeretnénk fizetni 1000 megjelenésért, vagyis a CPM értéket.



--
forwarded from http://webni.innen.hu/PayPerImpressionAlap_c3_baHirdet_c3_a9s#msg20070402121427-0400@webni.innen.hu