Megjelenítés alapján fizető hirdetések
A [Google reklámprogramok] fő profilját jelentő [Pay-per-click alapú hirdetés]ek mellett lehetőség van megjelenés alapján elszámolt hirdetések futtatására is. Ebben az esetben a hirdetés után nem az átkattintások, hanem a megjelenések száma alapján fizetnek: az elszámolásnál használt mértékegység a CPM (cost per mille), vagyis az ezer megjelenítésre jutó költség. Ezt a hirdetésfajtát később, a hirdetők kifejezett kérésére vezették be.
További részletek itt: https://adwords.google.com/support/bin/answer.py?answer=18267
Hirdetési forma az AdSense rendszeren belül
Az AdSense felhaszálói felületén kétféleképpen lehet találkozni ezzel a hirdetési formával:
Jelentések » Részletes jelentések
* Válasszon terméket: AdSense kontextusban
* Megjelenítés az alábbiak szerint: Egy hirdetés
* Adatok mutatása célzás tipus alapján - tartalomhoz kötődő vagy portál opció bejelölése
Ekkor a generált részletes jelentésben a "Célzás" oszlopban kétféle felirat fog megjelenni: a "Tartalomhoz kötődő" és az "Oldal". Ez utóbbi sorban található megjelenések jelentik a megjelenítés alapján fizetett hirdetéseket.
Fiókom » Számlabeállítások
* [Regisztráció onsite hirdetéshez]
Hirdetési forma az AdWords rendszeren belül
Kampány felügyelet » Kampány összefoglaló
* Új kampány létrehozása: weboldalakra célzott opciót választva
Ekkor a "hirdetés célzása" lépésnél az AdSense hirdetést megjelenítő, az előzőekben kiválasztott nyelv és országok szerint szűkített weboldalak közül választhatunk.
* konkrét URL ismerete alapján
* témakörök alapján: Ha magyar nyelvű oldalak között keresünk, akkor kb. egy tucat kategóriát találunk, de pl. angol nyelven ennél részletesebben vannak csoportosítva a weboldalak, vélhatően az oldalak nagyobb száma miatt. A kategória kiválasztása után egy listában jelennek meg az oldalak, a tulajdonosok (megjelenítők) által engedélyezett formátumok (szöveges, képes, mozgóképes), a napi megjelenés nagyságrendjének megjelölésével. (Ez a lista ezért ráadásul érdekes információkkal szolgálhat az magyar nyelvű AdSense megjelenítő oldalakkal kapcsolatban.)
* általunk megadott kulcsszavak alapján (magyar nyelven ez a lehetőség még nem működik)
* demográfiai adatok alapján (nem, kor, jövedelem, stb., de jelenleg csak az USA-ra vonatkoztatva)
A következő lépésben pedig megadhatjuk, hogy mennyit szeretnénk fizetni 1000 megjelenésért, vagyis a CPM értéket.
--
forwarded from http://webni.innen.hu/PayPerImpressionAlap_c3_baHirdet_c3_a9s#msg20070402121427-0400@webni.innen.hu