hétfő, július 17, 2006

[Aldomain]

Lényegében nem tettél mást, mint az eredeti honlapod egy alegységéhez (az újonnan létesített aldomainhez) rendeltél egy külön domainnevet is.

Webspamnek ez nem tekinthető, ahogy az sem, ha egy linkgyűjteményből kettő vagy több link vezet ugyanarra a honlapra. (A lap.hu oldalakon egyébként ezrével van erre példa.)

Az kérdéses, hogy az új termékoldalt az aldomain vagy az új domain alatt fogja-e listázni a Google. Ez vélhetően az átirányítás jellegétől (végleges vagy ideiglenes) függ - de az is lehet, hogy mindkettő alatt megjelenik.

Ha egy weblapra többségében NEM a keresőkből jönnek a látogatók, az egyrészt egy óriási pozitívum, mert nem vagy kiszolgáltatva 1-2-3 nagy keresőoldal aktuális algoritmusainak. Ha a Google hozza mondjuk a látogatók 75%-át, és egy nap - bármilyen okból - kipottyansz, az komoly érvágás. X tucat linkgyűjteményből viszont nem fogsz váratlanul egyszerre kiesni.

Másfelől viszont a keresők alacsony hányada egy kihasználatlan lehetőséget is takar. A leírtak alapján napi 10-15 látogatód érkezik a keresőkből, ami a "long tail" révén szinte minimális optimalizálással is beesik egy-egy honlapra. Ha az általános kulcsszavakra nem vagy sehol, annak oka egyrészt az, hogy ezekre a legnehezebb helyezést elérni, másrészt egy 4 hónapos honlappal még eléggé az elején jársz az optimalizálásnak.
--
forwarded from http://webni.innen.hu/Aldomain#msg20060717024201-0500@webni.innen.hu