csütörtök, március 13, 2008

[Adószakértő véleménye az AdSense bevételek utáni adózásról] apeh tapasztalatok

Köszi, ill. én is megválaszolom a saját kérdésem. Voltam azóta az APEH-ben, és cégként valóban kell járulékokat fizetni, de önálló tevékenység esetén nem kell semmilyen járulékot fizetni egyetemi hallgatóként, nem egyetemi hallgatóként pedig egészségügyi hozzájárulást kell, de nyugdíjjárulékot abban az esetben se kell. Egyébként érdekes volt az APEH, le is írom tapasztalataim, talán hasznosak: az első ügyintéző hölgy simán elfogadta volna az önálló tevékenységhez kapcsolódó bejelentkezésemet "hirdetési felület webgazda általi értékesítése" tevékenységi kör alatt, de rosszul töltöttem ki a tevékenységi kódot (a TEÁOR kódot írtam be, de nem azt kellett volna), ezért kimentem, és új adatlapot írtam. Másodszorra egy másik ügyintéző hölgyhöz kerültem, aki nem volt biztos benne, hogy ezt lehet-e önálló tevékenységként csinálni, mert benne van a tevékenységben, hogy "értékesítés". Ezért nem fogadta el a bejelentkezésemet, inkább "felküldte", és másfél héten belül döntenek, hogy lehet-e így, vagy vállalkozóit kell kiváltani. De amiket olvastam itt, és számos más helyen is, elvileg nem kéne izgulnom, remélem, csak a hölgy nem volt biztos benne, és emiatt nem adta ki egyből.

Mert egyébként ilyen esetben azonnal kiadják az adószámot, amivel aztán számlát is adhatsz. Be kell menni az APEH-be, kell ehhez kérni egy adatlapot. Elsőre voltak benne nehéz részek, de kiderült, hogy amiket nem tudtam, hogy kell kitölteni, ill. pontosan mit kell odaírni, azokat ki se kell tölteni (telephely, székhely, iratok örzésének helye, tevékenység kezdete, általányadózás, vagy tételes átalányadózás). Az ÁFA-lapra alanyi adómentességet kell bejelölni. De készségesen segítenek, ha valaki nem tudja kitölteni.

--
forwarded from http://webni.innen.hu/Ad_c3_b3szak_c3_a9rt_c5_91V_c3_a9lem_c3_a9nyeAzAdSenseBev_c3_a9telekUt_c3_a1niAd_c3_b3z_c3_a1sr_c3_b3l#msg20080313134908-0400@webni.innen.hu