péntek, március 21, 2008

[MediaCenter] dr hi jog

A marketingesek szerint a negatív reklám is reklám, de azt hiszem a szolgáltató okosabban és etikusabban járt volna el,
ha a weblapon szereplő feltételek szerint járt volna el, habár a részleteket nem ismerem, de hát ők szerkesztik a weboldalukat.
Az etikának viszont nincs boltja, a boltoknak meg sokszor nincs etikájuk.
Sajnos van egy rossz hírem, a jog nem a te oldaladon áll, bár hangsúlyozom, hogy a pontos részleteket nem ismerem.
Két lehetőséged lett volna, vagy elfogadod a szerződést, vagy elállsz tőle. Természetesen az abban foglaltak szerint,
de a dolog mégsem ilyen egyszerű.
A szerződésekkel kapcsolatos jogokat és kötelességeket a PTK szabályozza, azonban a web még woodo terület.
Nálunk az "17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről" szabályozza a webes ügyleteket.
Túlnyomó része a rendeletnek az áru küldésről illetve a webwes kereskedelemről szól, (ez most változni fog a szolgáltatóknak kedvezve, megszűnik a vevőszolgálat céljára szolgáló helyiség fenntartására vonatkozó jogszabályi kötelezettség).
A rendelet 8 napos gondolkodási időt ad meg áruvásárláskor (4. § (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. ). Itt fontos a szerződés szó.

A szolgáltatások esetében azonban szigorúbb a rendelet:
5. § A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja a 4. § szerinti elállási jogot
a) szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha a nyolc munkanapos elállási határidő lejárta előtt a gazdálkodó szervezet a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte;

Természetesen a gazdálkodó szervezet a szerződés megkötése előtt kellő időben köteles a fogyasztót tájékoztatnia szerződés tárgyának lényeges tulajdonságairól, az ellenszolgáltatásról, beleértve az ellenszolgáltatáshoz kapcsolódó egyéb fizetési kötelezettséget is, satöbbi, a lényeg azonban a szerződés. A web ugyanis csak reklámfelületnek minősül, nem pedig kötelező ajánlattételnek. A bankok a macera elkerülésének érdekében az igen igen kisbetűs részben ezt néha odairják. Sőt, a vevő a szerződés elküldésével még csak ajánlatot tesz az eladónak a szerződés megkötésére és ez az ajánlat csak a vevőre nézve kötelező. (Te már aláirtad)

Ha szóban kötötted a szerződést, más a helyzet, itt az unios irányelv érvényes és 30 napod van:
A határidő kezdete a visszavonásra tett nyilatkozatának időpontja vagy legkorábban a szolgáltatás megkezdésének időpontja. A határidő egy hónap abban az esetben, ha a visszahívás a szerződéskötés előtt, nem írásos formában történt.
Ez vonatkozik az email-ben kötött szerződésekre is.

Magyarul, a szerződés elfogadásakor neked kell a lehető leggondosabban eljárnod, az nem megy, hogy elfogadod, de utána hivatkozol olyanra, ami ebben nem szerepel. Csak a szerződés felmondására van lehetőséged a fentiek szerint, kivéve ha a szolgáltató csalárd módon a szerződésben nem tájékoztatott. lényeges információkról. Itt megint a szerződés szóra figyelj.


Ha mégis úgy érzed, hogy ez igy rossz akkor a fogyasttóvédelmi szervezetek fenntartanak békéltető testületeket, oda érdemes az ilyen kisebb ugyekkel fordulni.


--
forwarded from http://webni.innen.hu/MediaCenter#msg20080321054331-0400@webni.innen.hu