szombat, október 18, 2008

[Legnépszerűbb Google keresések 1999-2007]

A korszellem (Zeitgeist) változása

(Sajtóközlemény)

A Google 1999 óta készíti el nemzetközi szinten, 2006 óta pedig hazánkban is a legnépszerűbb, illetve a leggyorsabban terjedő keresőkifejezések listáját, amelyekből kiderül, hogy az adott évben kik voltak azok a közszereplők, melyek voltak azok az események, történések, amelyek a leginkább megmozgatták az internetezők fantáziáját. (lásd: http://www.google.com/intl/en/press/zeitgeist/archives.html )

A cég tizedik születésnapja alkalmából újra közzétette az elmúlt évek listáit.

Az 1999. év legnépszerűbb nemzetközi keresőkifejezései:

1.Pokémon

2.Apollo

3.Slashdot

4.y2k

5.„Esőkabát" maffia

6.Floyd hurrikán

7.Koszovó

8.DeCSS

9.MIT Egyetem

10.Star Wars

A legnépszerűbb keresőkifejezések listája egy adott időszak, jelen esetben az 1999-es év legtöbbet keresett kulcsszavait rangsorolja.

1999-ben a legnépszerűbb keresőszó a Pokémon volt. A japán rajzfilmsorozat hatalmas népszerűségnek örvendett az egész világon és persze hazánkban is. A y2k is a kedvenc témák közé tartozott, hiszen a világhálón sokan 2000-re jósolták a világvége mellett az összes számítógép leállását, az infrastruktúra összeomlását is. Az informatika világában elmaradt a katasztrófa, a természet azonban már nem volt ilyen kegyes az emberiséghez, hiszen a Floyd hurrikán jelentette fenyegetés miatt 2,6 millió embert kellett evakuálni az Egyesült Államokban.


A 2000. év leggyorsabban terjedő nemzetközi keresőkifejezései:

1.Napster

2.Britney Spears

3.Olimpia

4.Gnutella

5.Választás

6.Gazdaság

7.Big Brother

8.CNN

9.Survivor

10.Tour de France

2000-től a Google áttért a leggyorsabban terjedő keresőkifejezések listájára, amely azt mutatja, hogy az előző időszakhoz képest melyik keresőkifejezés népszerűsége nőtt a legnagyobb mértékben.

A popzene állandó beszédtémát szolgáltat a nagyközönségnek, feltörekvő szupersztárként Britney Spears magánélete pedig különösen kedvelt témája volt a bulvársajtónak és a netezőknek is. Az aktuális amerikai elnökválasztás és a sportesemények is sok látogatót vonzottak, így az olimpiai játékok és a Tour de France is a leggyorsabban terjedő kifejezések között volt. A valóságshow-k is ekkoriban értek népszerűségük csúcsára, így a Big Brother és a Survivor is a legkeresettebb kifejezések közé tudott kerülni.

A 2001. év leggyorsabban terjedő nemzetközi keresőkifejezései:

1.Nostradamus

2.CNN

3.World Trade Center

4.Harry Potter

5.Anthrax

6.Windows XP

7.Osama Bin Laden

8.Audiogalaxy

9.Taliban

10.Loft Story

A 2001-es év leggyorsabban terjedő kifejezéseit nagyban meghatározta a szeptember 11-i World Trade Center elleni repülőgépes terrortámadás. A CNN, a World Trade Center, Osama Bin Laden és az anthrax kulcsszavak ezért terjedhettek olyan gyorsan. A Windows XP-t 2001-ben mutatták be, a Harry Potter és a bölcsek köve című mozifilm premierje is erre az évre esett, így nem csoda, hogy ilyen hatalmas volt irántuk az érdeklődés.


A 2002. év leggyorsabban terjedő nemzetközi keresőkifejezései:

1.Pókember

2.Shakira

3.Téli olimpia

4.Futball világbajnokság

5.Avril Lavigne

6.Star Wars

7.Eminem

8.American Idol

9.Morrowind

10.Warcraft 3

A popszakma feltörekvő csillagai ismét sokak érdeklődését keltették fel: Eminem, Shakira és Avril Lavigne népszerűsége is ebben az időszakban nőtt meg igazán. Eközben egy új valóságshow tűnt fel a tengerentúlon, az American Idol, amely a Megasztárhoz hasonlóan tehetséges énekeseknek nyújtott kiugrási lehetőséget. A sport és a számítógépes játékok szintén rendkívül népszerűek voltak, így a téli olimpiai játékok, a futball világbajnokság, a Morrowind nevű szerepjáték és a stratégiai játékok egyik királya, a Warcraft 3 is bekerült a tízes listába.


A 2003. év leggyorsabban terjedő nemzetközi keresőkifejezései:

1.Britney Spears

2.Harry Potter

3.Mátrix

4.Shakira

5.David Beckham

6.50 Cent

7.Irak

8.A gyűrűk ura

9.Kobe Bryant

10.Tour de France

2003-ban hasonló témák vonzották a netezőket, mint egy évvel korábban. A lista új sztárjai közé tartozott a futballista David Beckham, a rapper 50 Cent és a kosárlabdázó Kobe Bryant is. A Mátrix és A gyűrűk ura folytatását az első részek világsikere miatt hatalmasra nőtt rajongótábor várta, ennek köszönhetők a kiváló helyezések.

A 2004. év leggyorsabban terjedő nemzetközi keresőkifejezései:

1.Britney Spears

2.Paris Hilton

3.Christina Aguilera

4.Pamela Andreson

5.Chat

6.Játékok

7.Carmen Electra

8.Orlando Bloom

9.Harry Potter

10.mp3

2004-ben a szőke nők világuralomra törtek, ezt jól mutatja, hogy az első négy helyet Britney Spears, Paris Hilton, Christina Aguilera és Pamela Anderson sajátította ki. A filmek közül a Harry Potter került fel a listára, de Orlando Bloom előkeleő helyezése arra utal, hogy Legolast és A gyűrűk ura befejező részét is sokan várták. A zenekiadókat ekkor már az mp3-nak ezen a listán való előkelő helyezése is arra figyelmeztette, hogy radikálisan át kell alakítaniuk stratégiájukat, ha a XXI. században is talpon akarnak maradni.


A 2005. év leggyorsabban terjedő nemzetközi keresőkifejezései:

1.Myspace

2.Ares

3.Baidu

4.Wikipedia

5.Orkut

6.iTunes

7.Sky News

8.World of Warcraft

9.Green Day

10.Leonardo da Vinci

2005-ben egyre inkább a technika és az internet világa felé fordultak a felhasználók. Az egyik legnagyobb amerikai közösségépítő oldal, a Myspace és a legnagyobb internetes enciklopédia, a bárki által szerkeszthető Wikipedia is ekkor került be a köztudatba, de a legnépszerűbb kínai keresőmotor, a Baidu is sokak érdeklődését felkeltette. Ebben az évben tért vissza a színpadra a Green Day, a '90-es évek egyik meghatározó punk zenekara, Leonardo da Vinci pedig Dan Brown A da Vinci kód című műve miatt szerezhette meg a tizedik helyet.


A 2006. év leggyorsabban terjedő nemzetközi keresőkifejezései:

1.Bebo

2.Myspace

3.Futball világbajnokság

4.Metacafe

5.Radioblog

6.Wikipedia

7.Videó

8.Rebelde

9.Mininova

10.Wiki

2006-ban a Myspace-en kívül egy másik közösségépítő oldal, a Bebo is felkerült a listára, a Wikipedia mellett pedig a wiki fogalmát is mind többen megismerték. A YouTube indulásának évében az online videók is egyre nagyobb tért hódítottak, a futball világbajnokság pedig négy év után ismét az érdeklődés középpontjába került.


A 2006. év leggyorsabban terjedő magyarországi keresőkifejezései:

1.iwiw

2.ingyenfilmek

3.Tokio Hotel

4.Chuck Norris

5.Utorrent

6.Digitv

7.Választás

8.hotdog

9.Prison Break

10.Karsai Zita

A nemzetközi trendeknek megfelelően itthon is egy közösségi oldal, az iwiw végzett az élen 2006-ban. Popzenei téren a Tokio Hotel hódította meg a fiatalokat, a kicsit idősebbek pedig a parlamenti választásokkal és az azt megelőző kampánnyal foglalkoztak sokat. A zeneipar után a filmipar is veszélybe került, ezt jelezte az Utorrent és ingyenfilmek kifejezések óriási népszerűsége. A tévés világ legnagyobb érdeklődést kiváltó sztárja a tánctudásán kívül pikáns fotóiról is ismertté vált Karsai Zita volt, aki a Megatáncban tűnt fel.


A 2007. év leggyorsabban terjedő nemzetközi keresőkifejezései:

1.iPhone

2.Badoo

3.Facebook

4.Dailymotion

5.Webkinz

6.Youtube

7.Ebuddy

8.Second Life

9.Hi5

10.Club Penguin

A korábbi évek Myspace-es sikerei után az eredetileg amerikai egyetemisták számára létrehozott közösségépítő oldal, a Facebook vált a legtrendibbé, de a Hi5 sem panaszkodhatott helyezése miatt. Népszerűségben azonban még őket is megelőzte az Apple hatalmas felhajtással beharangozott telefonja, az iPhone. Az online videók hatalmas népszerűségére a YouTube hatodik helye volt a bizonyíték.


A 2007. év leggyorsabban terjedő magyarországi keresőkifejezései::

1.Youtube

2.iwiw

3.Myvip

4.Vatera

5.Love

6.Emo

7.Startlap

8.Port

9.Hotdog

10.Elvira

Ahogy a nagyvilágban, úgy nálunk is tarolt a YouTube, sőt nemzetközi szerepléséhez képest öt hellyel előrébb lépett. A 2006-os győztes, az Iwiw a dobogó második fokán zárta az évet, de szorosan követte legnagyobb vetélytársa, a Myvip. A Tokio Hotel 2006 után nem tudott a listán maradni, de az általuk képviselt életérzés, az emo a hatodik helyre került. A magyar internetezők fantáziáját sok hazai weboldal megmozgatta, ennek köszönhető a közösségi oldalak mellett a Vatera, a Love.hu, a Startlap, a Port.hu, a Hotdog és az Elvira előkelő helyezése is.

--
forwarded from http://webni.innen.hu/Legn_c3_a9pszer_c5_b1bbGoogleKeres_c3_a9sek19992007#msg20081018142906-0400@webni.innen.hu