péntek, július 27, 2007

[Linkmarketing.hu]

Szolgáltatás külső linkek számának növelésére

http://www.linkmarketing.hu/

Kérlek, mutatkozz be és mutasd be a céget röviden!

Kreatív feladatokat és függetlenséget kedvelő, soha rendszerinformatikusként nem dolgozó rendszerinformatikusként 2004-ben indítottam vállalkozásom internetes pályafutását <a href="http://www.1web.hu">1web - webmegoldások</a> fantázianév alatt. A célunk az, hogy olyan profittermelő internetes megjelenést biztosítsunk ügyfeleinknek, amely mindent tartalmaz a technikai háttér biztosításától a grafikai megjelenés és tartalmi elemek elkészítésén át a webmarketing-munkálatokig.

Hogyan merült fel az ötlet, hogy külön szolgáltatást indítsatok a kereső-optimalizálás ezen részterületének lefedésére?

A linkkapcsolatok kiépítése kezdetektől a szolgáltatásaink része. De kizárólag azon ügyfeleinknek biztosítottuk, akik komplett internetes megjelenést szerettek volna. Kb. 3 hónappal ezelőtt vetődött fel bennem a linkhálózat-építési szolgáltatás önálló értékesítési lehetősége. Fontos volt, hogy ilyen szolgáltatást önmagában még senki nem nyújt Magyarországon. Fontos volt az is, hogy a weboldal-tulajdonos elvárása és az eredmény megegyezik. Tehát az ügyfél azt kapja, amit magrendelt, nincs varázslat, nincs spekuláció. Ez, mint tudjuk, a [keresőmarketing] más területein sajnos sokszor nem így van. Az ötletet tettek követték, és villámgyorsan elkészült a <a href="http://www.linkmarketing.hu">LinkMarketing.hu</a> Itt megtalálható a szolgáltatás részletes ismertetője, illetve egy jelszóval védett felület az ügyfeleknek, ahol nyomon követhetik a weboldalukra mutató linkek szaporodását.

Kezdjük a legfontosabb kérdéssel: jelenleg mennyiért kínáljátok egy link létrehozását?

Egy link elhelyezésének díja 350 HUF + 20% ÁFA. Az első ügyfelünk egy nyelviskola volt. A marketingköltségek megtérülésének mérésére minden beiratkozót megkérdeznek, hogy honnan hallott róluk, hogyan jutott el hozzájuk. A tulajdonos a napokban arról számolt be, hogy a nyári tanfolyamra az elmúlt egy és fél hónapban 15, a világhálóról érkező hallgató iratkozott be. Náluk egy tanfolyam díja 58 000 forint. Ő összesen 42 000 forintot fizetett a szolgáltatásért. Tehát a linkmarketing segítségével nagy számban tudunk valódi érdeklődőket, potenciális ügyfeleket az oldalra irányítani. Hangsúlyozom, hogy ez nem varázslat, de az biztos, hogy egy olyan vállalkozás esetében, amelynek van mit értékesítenie, szolgáltatnia, garantált a villámgyors megtérülés.

Milyen ügyfélkört céloztatok meg, ehhez képest milyen típusú oldalakkal kapcsolatban keresnek meg Benneteket?

Az induló illetve a már működő, de kevés linkkel rendelkező oldalak körét céloztuk meg, hiszen ezekben az esetekben van leginkább érezhető látogatottság-növelő hatása a munkánknak. Ez a várakozásunk teljesült is, a megkeresések 90%-a ilyen.

Foglalkoztok az optimalizálás egyéb részterületeivel, ajánljátok-e ezt ügyfeleiteknek?

2004-ben még úgy gondoltam, hogy a cég fő tevékenysége a [kereső-optimalizálás] lesz. Nem általunk fejlesztett oldalak tulajdonosainak is készítettem optimalizálási útmutatót. Voltak is - azóta is megmaradtak! - szép eredmények, de 2005 telén egy váratlan esemény sok mindent megváltoztatott. Akkoriban még nem saját szerveren tároltuk az oldalainkat, és egy velünk azonos IP címen lévő spam-elő gyakorlatilag tönkretett 1,5 éves munkát. Az összes spam-listára felkerült a szerver, és a Google egyszerűen minden oldalt eltávolított az adatbázisából. Ekkor elgondolkoztam, hogy alapozhatok-e egy vállalkozást egy ennyire bizonytalan és általam nem befolyásolható szolgáltatásra. Szerencsére kb. 2 hónap múlva megszűnt a tiltás, és újra jöttek a jó helyezések, de úgy döntöttem, hogy onnantól kezdve kizárólag komplex csomagot kínálok az ügyfeleknek és mindig kihangsúlyozom, hogy a kereső-optimalizálás csak egy része egy jól működő értékesítési weboldalnak. Azóta szaporodnak az ebben a szellemben felépített oldalak. A mások által készített lapok foltozgatása, javítgatása pedig végleg lekerült a repertoárról.

Milyen jellegű oldalakon helyeztek el linkeket a szolgáltatás keretében?

Olyan [tematikus katalógusok]ba, linktárakba ajánljuk a linkeket, amelyek a direkt vagy indirekt látogatószerzés (kereső-optimalizálás) szempontjából egyaránt hasznosak, tehát rendelkeznek számottevő látogatószámmal és teljes értékű linkeket nyújtanak. Ilyenek a teljesség igénye nélkül: [startlap.hu], [lapozz.hu webtár], [linkcenter.hu], [www.webcimtar.com], stb. Ezen kívül a szóban forgó weboldal jellegétől függően korlátozott számban helyezünk ki linkeket webkettes közösségi oldalakra is (pl. linkter.hu), amelyek egyelőre nem vonzanak olyan sok látogatót, de egyre népszerűbbek. A legfontosabb kritériumunk az, hogy tartalmilag kapcsolódó katalógusokba kerüljenek a linkek.

Milyen típusú oldalakat nem szoktatok erre használni?

Azokat a linktárakat nem vesszük figyelembe, amelyek a fenti elvárásoknak nem felelnek meg – persze általában ezeket nem is látogatják sokan.

Vállaltok-e linkszaporítást idegennyelvű oldalak esetén illetve idegennyelvű oldalakon is?

Igen, angol és német nyelvű oldalak linképítését tudjuk vállalni. Ilyenkor a hagyományos linktárak mellett előkerülnek a külföldön jobban bejáratott webkettes oldalak, pl. a [del.icio.us] és társai, valamint a Wikipaedia, ha a promotált oldal jellege megengedi.

Mit szoktatok mondani bonyolultabb esetekben? Például ha én a webni.innen.hu-val kapcsolatban keresnélek meg Benneteket.

Csodát nem tudunk tenni :) Ilyenkor két dologban, az off-line jellemzők (meta elemek, szövegek), illetve a linkhálózat optimalizálásában segíthetünk. Utóbbiról talán érdemes néhány szót ejteni. A magyar weben egy weboldalra korlátozott számú (ingyenes) linket lehet szerezni - mindegy, hogy ez 100 vagy 500 linket jelent, mert a konkurencia számára is ennyi adott. A lényeg, hogy a lehetőségeket okosan kell kihasználni a [linkre rakott kulcsszavak] szempontjából. Tehát puszta cégnév helyett weboldalunknak a linktár profiljába leginkább illő aspektusát ajánlott odatenni a cégnév mellé. Egy beszédesebb linkre egyébként is többen kattintanak, ez általános tapasztalat. Ha egy cég nem elég hatékonyan használta fel a "rendelkezésére álló" linkmennyiséget, még mindig lehet segíteni, hiszen a tematikus katalógusok szerkesztői általában nyitottak a linkek elnevezéseinek módosítására. Hogy működik mindez a gyakorlatban? Egy néhány éve működő, bejáratott oldal helyezése a szövegek és a meta elemek átírása után a legfontosabb kulcsszóra kb. 20 helyet javult, még a linképítés megkezdése előtt. A linképítés és a meglévő linkhálózat optimalizálása után további 20 helyet lépett felfelé, és már a 4-5. helyen van egy közel 3 milliós találati listán. Visszatérve a webni.innen.hu-ra: valószínűleg azt mondanánk, hogy majd visszahívjuk...

Terveztek-e valamilyen együttműködést keresőiparban érdekelt cégekkel? Gondolok itt pl. linkgyűjtemény-gazdákra, vagy kereső-optimalizálással foglalkozó cégekre.

Már ezalatt a rövid idő alatt is kaptunk együttműködési felkérést. Természetesen nyitottak vagyunk minden jó ötlet, elképzelés megvalósítására.

Köszönöm a válaszokat és sok sikert kívánok!

<i>Megjegyzés: OldalGazda'nak semmilyen üzleti érdeke nem fűződik a fenti szolgáltatások promóciójához, az interjúban említett szolgáltatásokat eleddig még nem vette igénybe, nem próbálta ki. Amennyiben Te is szeretnél a saját termékeddel, cégeddel kapcsolatban hasonló interjút olvasni, keress meg e-mailban!</i>

--
forwarded from http://webni.innen.hu/LinkmarketingHu#msg20070727130809-0400@webni.innen.hu