szerda, június 11, 2008

[Web-server.hu] Web-server tapasztalat

Hogy ne ugyanazok beszéljenek:
Én 2 éve vittem át mindent a web-serverhez. Az elején nagyon jó volt minden: mindent állítgathatsz (mail, aldomain, stb...) és jó az ár. Aztán beindítottam a site monitorozást (csak ingyenes, fél óránkénti ellenőrzést) és rendszeres a riasztás. Persze jellemzően 1-2 óra alatt van a leállás, de ezt kipótolja a valóban nagyon lassú oldalletöltés.

Eset 1:
Egy sitemap generátort engedtem az oldalamra, ami kb. a 20 000.-ik urlt kérte le (human emulation, stb...), és egyszer csak nem elérhető a Galéria (Gallery2). Telefon másnap reggel: Sajnos még nem érkezett meg a rendszergazda kolléga. Kb 10 körül és visszahívnak. Délben újra próbáltam... stb... végül a 4. hívásra sikerült beszélni vele és azt mondta, hogy majdnem leállt a szerver és kilőtte a gellery-t. Visszakapcsolja, de csináljam meg benne a karbantartást.
Az összes eddigi tárhelyen - amit cégesen vagy az újabb oldalakra használok - semmi gondot nem okozott a sitemapes progi.

Eset 2 (kb 1 hete):
Értesítés mailben: áthelyezzük a tárhelyét, lehet, hogy xx nap hajnal 2 és 3 között kimaradás lesz. Ok, nem gond, volt már egyszer ilyen.
Másnap délután telefonál az asszony: nem érhető el az oldal! Megnézem: a főkönyvtár látható. FTP: az oldal főkönyvtárak létrehozva, de semmi más adat, file nincs fent. SQL nem lehet bejelentkezni! Ügyfélszolgálat, ellenőrzi: valóban nem, szól a szakambernek és visszahívnak. fél óra múlva - amikor telefonáltam - már nem volt bent a rendszergazda. De holnap ezzel kezdjük! Ok, mit csinálhatok... belenyugszom :(

Nem untatlak Titeket. Másnap további telefonok hatására másnap a 2 nappal azelőtti oldalt visszatöltötte, de további 20 órán át az FTP-n semmit sem tudtam elérni, aztán megjelent egy 9Gigás backup file, amit már majdnem le tudtam tölteni - szolgáltatóváltási célból, de egyszer csak törölték.

Az oldalt vasárnap óta mentem (kb 10Giga, de sok kis file-al), de az FTP megszakad 5-15 percenként.

Ha valaki perelni akarna, nagyon figyeljen arra, hogy a telefon beszélgetéseket felveszik, és tutti, hogy mindent megtesznek, hogy használják - persze úgy, ahogy az nekik jó!

Weboldalt nem írok, de jöhet a bocsánatkérés Tavaszi László jeligére! Hatása már úgysem lesz!

--
forwarded from http://webni.innen.hu/WebServerHu#msg20080611162327-0400@webni.innen.hu