kedd, február 13, 2007

[www.webcimtar.com]

Mini interjú Patai Lászlóval, a Webcímtár oldalgazdájával

http://www.webcimtar.hu/


A közelmúltban indult útjára egy új kezdeményezés, mely a sokak által kritizált, az utóbbi időkben halódó [Open Directory Project] szintén halódó magyar nyelvű linkgyűjteménye helyett kíván valami jobbat létrehozni. JJózsef erről a kezdeményezésről kérdezett, kérdéseire az oldal öletgazdája, oldalgazdája válaszolt:

JJózsef: Kik vagytok, mi egyebet csináltatok eddig, hogyan kötődtök az ODP mozgalomhoz?

* <a href="http://www.google.hu/search?hl=hu&q=%22patai+l%C3%A1szl%C3%B3%22">Patai László</a>: Az egész project az én fejemből pattant ki. Korábban jelentkeztem ODP szerkesztőnek. Természetesen még válaszra sem méltattak. Folyamatosan azt látom mindenhol, hogy a DMOZ halott, pedig milyen jó lenne, ha menne. Ez megy hosszú hónapok óta. A jelenlegi szerkesztők (7 fő) egy kivétellel, hasonló módon járt. Szóval nem kell messzire menni elszántságért és lelkesedésért. Kicsit féltem, hogy az emberek azt fogják gondolni, hogy ez egy csalás, hiszen csak lemásoltuk. Szerencsére egyetlen egy ilyen visszajelzés sem jött. Sőt, nagyon sokan írtak nekünk, hogy milyen remek ötlet és milyen jó az egész kezdeményezés. Jókívánságok sora.

Miért csináltátok az oldalt, mik a hosszútávú terveitek vele?

* Kérdésed első részét előbb megválaszoltam. Hogy mik a terveink? Szeretnénk Magyarország legnagyobb katalógusát létrehozni. Persze, persze, jön a kérdés, már hányan próbálták ezt. Igen, sokan. De kérdés, hogy a többieknél mi volt az indíttatás. Pénz.

Miből gondoljátok fenntartani az oldalt, mi az üzleti modell? Lesznek-ereklámok?

* Az egész projectet, mind anyagilag, mind infrastruktúrával én támogatom. Nem tervezzük reklámokkal teliszórni az oldalakat. Nem mindig anyagi haszna van egy-egy dolognak. :)

Mikor indult a katalógus, honnan származnak az eddig felvitt bejegyzések?

* A webcímtár múlt héten vasárnap délután indult. Szombaton fejeztem be a fejlesztést, majd egy rövid tesztelés után, egyből bedobtuk a mélyvízbe. Nem csalódtam, tudott úszni. Kisebb elírásoktól, ékezethibáktól eltekintve minden rendeltetésszerűen megy. Az első nap 147 oldalt küldtek be, a <a href="http://keresomarketing.blogter.hu/?post_id=119530">keresomarketing.blogter.hu</a>-n megjelent bejegyzés hatására. Ezt én nagyon jó eredménynek tartom.

Miért nem használtátok az ODP-ben már bennlévő linkeket?

* Éppen a leveled előtt fejeztem be azt a scriptet, ami áthozza a mi katalógusunkból az ODP linkeket. Éppen most is megy a program. A 6000 linket átnézni legalább egy hetes munka lesz. Jövő hét ilyenkor, legalább 7000 oldal lesz a katalógusban. Kop-kop-kop, lekopogtam :)

Mik a tapasztalataitok eddig? Mik az elvárásaitok a látogatottsággal és a jelentkező szerkesztők számával kapcsolatban?

* Erről nem tudok sokat nyilatkozni. Eddig 1500 látogató volt az oldalon. Az én becslésem szerint &#8211; csak magánvélemény &#8211; 5000 napi látogatója lesz az oldalnak. Természetesen ezeknek a 70%-a biztosan a keresőkből fog jönni. Jelentkezők: Nos, ez nagyon meglepett, nem számítottam ekkora érdeklődésre. Ma 12 ember jelezte, hogy részt kíván venni egy-egy kategória szerkesztésében. Ezek a személyek szinte mindegyike, igen látogatott oldalakat tart fenn. Ez egy jó előjel. A jelentkezők sorsárol az egész szerkesztő gárda dönt. Szeretnék egy jó légkört kialakítani. Hiszen ez egy non-profit v állalkozás, ha nincs jó légkor, akkor nincs motiváció.


<sup>2007. február 12.</sup>


--
forwarded from http://webni.innen.hu/WwwWebcimtarCom#msg20070213091951-0500@webni.innen.hu