??changed:
-
-
-
>From unknown Thu Oct 11 13:39:55 -0400 2007
From:
Date: Thu, 11 Oct 2007 13:39:55 -0400
Subject: 3. Nem te árazod be a kattintást, hanem a "minőségbiztosítás"
Message-ID: <20071011133955-0400@webni.innen.hu>
Azt hihetné az ember, hogy a licit-rendszer maximális hatékonyságot biztosít a hirdetések árazásában. Erre erősít rá az a hazugság is, ami az AdWords nyitóoldalán olvasható az ismertetőben:
"Az AdWords programban teljes mértékben kézben tarthatja a hirdetési ráfordításait. Nincs minimális ráfordítás - Ön döntheti el, mennyit fizet az AdWordsért. Beállítható például ezer forint napi költségkeretként, és húsz forint a hirdetésre való kattintásokért kifizetett maximális összegként."
Ehhez képest bárki, aki ténylegesen használja a rendszert, tudja, hogy a licit mértékét legalább annyira a Google dönti el, mint a hirdető.
Az elvi minimum, ami jelenleg ajánlható egy kattintásért: 2 Ft. Reálisan 10 Ft/klikk alatt nem nagyon lehet a keresőoldalon megjelenni (a tartalmi hálózatban igen). A probléma az, hogy a 10 Ft igen gyakran felugrik 30/50/100/200/1000 Ft-ra azon az alapon, hogy "nem megfelelő minőségű" a hirdetés. Ezt a magasabb licitösszeget nem kötelező elfogadni, csak akkor a hirdetés az adott kulcsszóra nem fog többet megjelenni.
Hogy mitől nem megfelelő minőségű egy hirdetés? Megfejthetetlen.
Az algoritmus néha így gondolja, néha úgy (akár egyik napról a másikra is oda-vissza módosulhat a véleménye). Előfordul, hogy 2-3 nap és néhány tucat megjelenés után már rossz minőségűnek ítéltetik (az átkattintási arány alapján) egy hirdetés/kulcsszó kombináció - pedig könnyen belátható, hogy ilyen kis minta alapján lehetetlen reálisan felmérni egy hirdetés hatékonyságát.
Az még érthető, ha óriási nagy konkurencia mellett a rosszabb teljesítményű hirdetéseket csak "büntető" tarifával hajlandó megjeleníteni a rendszer. Nyilván nem foglalhatja a helyet a hatékonyabb versenyzők elől. Csakhogy ugyanez történik minimális vagy zéró(!) konkurencia esetén is. Senki más nem hirdet egy adott kulcsszóra rajtad kívül? Nem számít: az eddigi 10 Ft helyett mostantól inkább ajánlj egy kattintásért 200-at, mert a mindentudó algoritmus így döntött.
Érdekes, valahogy ezt a "minőségbiztosítás"-t is sikerült pontosan úgy megoldaniuk, hogy abból a Google járjon jól anyagilag, a hirdető pedig rosszul.
Nem véletlen, hogy minderről másoknak is meg van a véleménye: threadwatch.org/node/7386 (angolul nem tudóknak csak annyit: a "pillage" és a "plunder" is azt jelenti: "fosztogat").
--
forwarded from http://webni.innen.hu/AdWordsHirdet_c3_a9sek_c3_a1ra#msg20071018121531-0400@webni.innen.hu