"a kereslet-kínálat piaci szabályai"
"a piac normális működéséből fakad"
Oldalgazda, ott sántít a magyarázat, hogy a Google hirdetőprogramja éppen affelé tendál, hogy EGYRE KEVÉSBÉ legyen piacon kialakult, és egyre inkább a Google által meghatározott az árszint. Ld. quality score (amiről egyébként csodálom, hogy néhány mondatnál több nem olvasható a Webni-n, mert az Adwords szempontjából - sajnos - már központi fontosságú).
A kereslet-kínálat piaci szabályai szerint például 2 Ft-ot kellene fizetnem arra a kulcsszóra, amire senki más nem hirdet, valójában viszont gyakran ilyenkor is 20-30-40 forintot határoz meg a rendszer minimumként.
Persze benne van az is a pakliban, hogy a tartalomszolgáltató partnerek esetében (= Adsense) a Google valóban érvényesíti a piaci logikát, csak akkor nem, amikor 100%-ban a saját zsebébe folyik a zsé (= Adwords).
--
forwarded from http://webni.innen.hu/TeMennyitKeresel#msg20080428050327-0400@webni.innen.hu