Mennyibe kerül hirdetni az AdWords-szel?
A [Google Reklámprogramok] lényege, hogy licitálás alapú rendszer segítségével egyszerre biztosítja azt, hogy az AdSense megjelenítők csak a lehető legtöbb bevételt termelő reklámokat jelenítsék meg, és az AdWords hirdetők pedig a lehető legkevesebbet fizessék a hirdetési kampányaik után. A legtöbb bevétel elérése például a [Pay-per-click alapú kampányok] esetében úgy lehetséges, hogy vagy minél nagyobb arányú egy adott hirdetésre az átkattintás, vagy minél nagyobb lesz az az összeg, amit a hirdető egy kattitásért fizetni hajlandó. Ennek értelmében azok a hirdetések után, melyek jobban felkeltik a látogatók érdeklődését — vagy mert vonzó/érdekes, stb. a hirdetett ajánlat és/vagy jól megfogalmazott a hirdetés —, kevesebbet kell fizetniük a hirdetőknek a kevesebb átkattintást vonzó konkurenseiknél azért, hogy jobb helyen jelenjenek meg, vagy egyáltalán megjelenjenek hirdetéseik.
Jövedelmezőség hatása a hirdetések áraira
A rendszer ugyanis mindig, amikor megjelenít egy hirdetési egységet, első lépésben kiválasztja azokat a hirdetéseket, melyek az oldal tartalmával releváns témájúak, majd felállít, az adott helyzetben (adott weblapra, adott konkurencia mellett, adott látogató esetén) érvényes rangsort ezek között a hirdetések között, elsősorban jövedelmezőség szempontjából, majd a rendelkezésre álló hirdetéseket ezalapján a sorrend alapján jeleníti meg. Mivel egy hirdetési egységben véges számú hirdetés jelenik meg, ezért a relatív rosszul teljesítő hirdetések meg sem jelennek. A legjobban teljesítő hirdetés pedig az első, a látogatók számára leginkább feltűnő helyen jelenik meg.
Egyéb tényezők hatása
Az, hogy milyen hirdetések, milyen sorrendben jelennek meg, az adott hirdetési egységet tartalmazó oldal tartalmán kívül még sok más tényező is befolyásolja, mint például a konkurenciaharc nagysága, felhasználó földrajzi elhelyezkedése, vélhető nyelve, stb. (Ezért találkozhatunk olykor magyar nyelvű hirdetésekkel angol nyelvű oldalakon.), vagy akár a többé-kevésbé misztikus Quality Score, ami a primér jövedelemtermelő képességen túl még tovább, a rendszer hosszú távú prosperálása érdekében fontos súlyozást segíti (például az kampányok érkezési oldalának vizsgálatával).
A licitálás szerepe
A megjelenítők oldalán pedig leegyszerűsítve úgy működik a rendszer, hogy hiába lenne hajlandó fizetni egy hirdető akár 100 forintot is egy kattintásért, ha már 50 forinttal biztosítható az első helye az éppen aktuálisan felállított rangsorban, akkor ennél többet nem kell fizetnie, ha az adott weblapon felállított rangsor esetén történik meg a kattintás.
A hirdetéssel megszerezni kívánt látogatottság
A fentiek alapján nagyon változó, hogy mennyibe kerül hirdetni az AdWords-szel: ha kis összeget adunk meg egy átkattintásra (akár a legkisebb, 2 forintos értéket), akkor nagy valószínűséggel a hirdetés olyan rossz helyeken jelenik meg (rosszul teljesítő weboldalak eldugott hirdetési egységeinek utolsó sorában) vagy egyáltalán meg sem jelenik, hogy gyakorlatilag alig tudunk látogatókat szerezni a hirdetések segítségével. Minél többet kínálunk egy átkattintásért, annál többfelé, és annál jobb pozíciókban jelenik meg a hirdetés, ezáltal több kattintást generálva. Létezik továbbá egy olyan pont, melynél többet költve több látogatót tudunk szerezni, azonban a [Konverziók] ekkor aránytalanul megdrágulnak, ráadásul idő előtt kifutunk a költségkeretből, ami azt jelenti, hogy olcsóbban is hirdethettünk volna. A kampány ára tehát erősen függ attól is, hogy mennyi látogatót szeretnénk oldalunkra vonzani a hirdetések által: ha kitöltjük a büdzsét, akkor mehetünk lejjebb az árakkal, ha nem, akkor legtöbbször nagyobb összegeket kell felkínálni az átkattintásokért.
Az előbbiekben — erősen leegyszerűsített módon leírt — működési modell miatt tehát nem lehet egy egzakt számot megadni arra vonatkozóan, hogy mennyibe kerül általában hirdetni az AdWords rendszerében.
--
forwarded from http://webni.innen.hu/AdWordsHirdet_c3_a9sek_c3_a1ra#msg20071018161350-0400@webni.innen.hu