Egy alternatív vélemény (az idézeteket a domainhasznositas.hu-ról vettem):
A PageRank nem olyan, mint mondjuk a hírnév vagy a tudás, hogy ha egyszer megvan, akkor jóideig mindentől függetlenül meg is marad. Az a PageRank, amit egy parkoltatott domain a domainhasznosító szolgáltatás ráirányított hivatkozásaival nyer, lényegében azonnal ELVÉSZ, amint a domain tulajdonosa elkezdi használni a domaint. (Hiszen ekkor a parkoltató cég megszünteti az odamutató hivatkozásokat.) Vagyis hiába izmosítják így fel a domaint, annak hosszútávú hatása a használatba helyezett domain PageRank-jére NINCSEN.
Ha a domain tulajdonosa a domainhasznosítás során mesterségesen megnövelt PageRank-re alapozva reméli, hogy "könnyeben és többért értékesítheti a domain nevét/neveit", azzal lényegében csalást követ el. Olyan (PageRank-)értéket ad el ugyanis, ami a parkoltatás megszüntével szintén megszűnik.
Az egyetlen valós előny az lehet, hogy a tartalomelhelyezéssel és a ráirányított linkekkel a domain "bekerül az internetes vérkeringésbe". A domain életkora ugyanis állítólag befolyásoló tényező a rangsorolásnál. Tehát ha a jövőre üzembehelyezendő domainemen már most van leindexelt tartalom, akkor tulajdonképpen már ketyeg az óra a domain életkora szempontjából. Ez valószínűleg pozitív.
A szolgáltatás szerintem - bár minimális hozzáadott értékkel bír, valamint a parkoltató cég "ráfordított munkaköltsége" nyilvánvalóan olyan elenyésző, hogy szinte pofátlanság hivatkozni rá - nem feltétlenül átverés, ha megfelelő tájékoztatással párosul. (A PageRank-re vonatkozó érvek viszont e tekintetben inkább a jól hangzó kamuzás, mint a korrekt tájékoztatás körébe esnek.)
--
forwarded from http://webni.innen.hu/AdSenseCsal_c3_a1s#msg20070810150354-0400@webni.innen.hu