Versenytársak az interneten
Az interneten a [Keresőoptimalizálás] szempontjából az számít komoly konkurenciának, aki weboldalának értékesebb, használhatóbb tartalma, de leginkább a rá mutató [Külső hivatkozás]ok száma és minősége révén a fontos [Kereső-kifejezés]ekre jobb helyezéseket ér el a keresőkben.
Míg a kizárólag interneten működő cégek esetén (webáruházak, tartalomszolgáltatók, stb.) ugyanazt jelenti a konkurencia a való világban, mint az interneten, addig egy adott terméket, szolgáltatást elsősorban a hagyományos offline csatornákon nyújtó cég esetén nem feltétlenül egyezik az, hogy ki az, aki az offline világban konkurencia, és ki az aki az interneten is annak számít, (Sokszor éppen azzal tud egy vállalkozás versenyelőnyt szerezni, hogy egyáltalán létezik weboldala vagy pedig a hagyományos értelemben vett konkurenciájánál sokkal hatékonyabb az internetes jelenéte.) ezért tehát nem feltétlenül egyértelmű, hogy ki is számít konkurenciának egy weboldal optimalizálása esetén.
Ráadásul mivel az interneten egyszerre vannak jelen a különböző térben (és időben) működő vállalkozások, ezért olyan konkurensek is feltűnhetnek egymás mellett a keresők [Találati rangsor]aiban, amelyek sok esetben többé kevésbé nem is számítanak konkurenciának. Például egy budapesti és egy békéscsabai pizzéria weboldala egyáltalán nem konkurens weboldal, egy soproni vagy szegedi hotel is csak akkor számít konkurensnek, ha a vendég egyébként még nem döntötte el, hogy melyik városba menjen.
Vetélytársak weboldalainak behatárolása
Meg kell nézni, hogy a fontos kulcsszavak, [Kereső-kifejezések] esetén milyen webhelyek foglalják el az első tíz helyezést, mely oldalak szerepelnek optimalizálandó weboldalunk előtt illetve melyek azok a weboldalak, melyekre a keresők [Találati rangsor]aiban kijelzett AdWords fizetett hirdetések hivatkoznak. Általában ezek az oldalak a [lap.hu oldalakra regisztrálás] során is nagyon gyakran szemünk elé kerülnek: látszik tehát, hogy foglalkoztak az oldalak [Keresőoptimalizálás]ával, [Keresőmarketing]jével vagy legalább [Linknépszerűség növelése]'vel.
Miért jó ismerni a webes konkurenciát?
* Nem árt tudni, mielőtt létrehoznánk egy adott témájú weboldalt, hogy milyen hasonló témájú weboldalak léteznek már.
* A konkurencia elemzésével, a [Konkurens webhelyek elemzése] segítségével, de kiváltképp a [Konkurens webhelyekre mutató linkek] elemzésével sok segítséget kaphatunk a weboldal optimalizálásához.
* A térben (időben, megcélzott piaci szegmensben, fogyasztói szegmensben, stb.) máshol működő konkurenciával pedig egymás helyezéseit kölcsönösen javító együttműködést alakíthatunk ki, pl. [Linkcsere], [Bannercsere], stb. segítségével.
--
forwarded from http://webni.innen.hu/Konkurencia#msg20070701135318-0400@webni.innen.hu