Hogyan lehetnek különböző Google találatok egyszerre?
Gyakori kérdés, hogy miképpen fordulhat elő, hogy a [Google kereső]t különböző domainnevek (pl. google.hu, google.co.uk, google.com) alatt elérve többé-kevésbé különböző találati listákat kapunk. Ennek különböző okai lehetnek:
* A különböző domainneveken elérhető szerverek más [Google adatközpont]ból szerzik adataikat
* A [Rangsorolás]t a keresést végrehajtó felhasználó adatai alapján finomhangolja a kereső
* Az egyik keresőben más egyéni beállításokat adtunk meg, mint a másikban
Adatközpontok különbözősége
Nincs olyan, hogy "a" google adatbázis, hanem több, teljes adatbázis is létezik az egyes adatközpontokban, a világ különböző pontjain, és a terheléstől, a felhasználó által kért domainnévtől függően más és más adatbázis szolgáltathatja a megjelenített találatokat. Az algoritmusokban eszközölt egyes változtatásokat olykor csak az egyik adatbázisban vezetik be, és csak megfelelő tesztelés után alkalmazzák a többi adatbázisban, illetve az aktualizált adatbázisokat ezek az adatközpontok egymás között fokozatosan veszik át. Ezt a jelenséget [Google Tánc]ként is szokták nevezni.
Rangsorolás finomhangolása
Egyrészt a helyi keresők (Google Magyarország, Google Írország, stb.) bizonyos elvek alapján előnyben részesíthetnek egyes weblapokat, hiszen felhasználóik nagy valószínűséggel az adott országból kerülnek ki, ezért bizonyos találatok számukra relevánsabbak lehetnek, mint például egy lengyelországi felhasználó számára, ezt pedig az adott domainnéven elérhető kereső felhasználói által végzett keresések és kattintások elemzésével határozhatják meg.
Másrészt pedig a felhasználó által a Google szerverének elküldött kérelem számos olyan adatot tartalmaz, mely alapján behatárolható, hogy valószínűleg milyen találatokat részesítene előnyben. Ilyen adat pl. az IP-cím, ami alapján nagy valószínűséggel megállapítható az, hogy a Föld melyik pontján található a felhasználó, vagy például a böngésző beállításai között szereplő preferált nyelv(ek) is szerepet játszhatnak a találatok rangsorolásának finomhangolásában.
Eszerint például ha Németországban keresünk rá a google.hu segítségével egy kifejezésre, akkor nagy valószínűséggel más találatokat kapunk, mintha ugyanezt Magyarországon tennénk.
Más egyéni beállítások
Téves következtetésekre juthatunk akkor, ha véletlenül a két különböző domainnéven elérhető kereső közül az egyikben egyéni beállításokat adtunk meg, például egy adott nyelvre szűkítettük a keresést: ezesetben saját magunk gondoskodtunk a találatok különbözőségéről.
Mindezek hatása a kereső-optimalizálásra
Nem létezik olyan, hogy "a" Google rangsor: a [Weboldal optimalizálás téveszméi] közé tartozik, hogy például az jó eredmény lenne, hogy ha a google.hu-ban egy adott angol nyelvű kifejezésre jól szerepel az oldal. Lehetőleg mindig olyan beállításokkal, és olyan domainnévvel kell vizsgálni a találatokat, mint ahogy azt nagy valószínűséggel a célközönség is tenné.
Általában olyan [Kereső-kifejezések] esetén figyelhető meg leggyakrabban a jelenség, melyek több nyelven is ugyanúgy szólnak (pl. hotel budapest), nagy a konkurencia (pl. hotel budapest), továbbá a megadott kifejezésnek van regionális jellege (pl. hotel budapest).
Hasznos lehet pl. a google.co.uk keresőben való jó szereplésnél, ha minél több angol nyelvű oldal hivatkozik az oldalra, vagy pedig minél többb nagy-britanniai oldal hivatkozik rá, azonban ezek pontos hatását nehéz kimutatni, ezért ez többé-kevésbé csak spekulatív megállapítás.
--
forwarded from http://webni.innen.hu/K_c3_bcl_c3_b6nb_c3_b6z_c5_91Tal_c3_a1latiRangsorok#msg20070707080122-0400@webni.innen.hu