AdWords hirdetők termékeinek népszerűsítése jutalékos alapon
A korábban [AdSense Hivatkozók] néven elérhető hirdetésmegjelenítési lehetőséget - mely csak a Google termékeinek jutalékos rendszerű hirdetését tette lehetővé - immár elérhetővé tették minden olyan AdWords hirdető számára, aki [Konverziókövetés]t használ hirdetési kampányainál.
A rendszer lényege, hogy csak akkor keletkezik a hirdetést megjelenítő oldalgazdánál bevétel, ha a látogató rákattint a hirdetett oldalra, majd ott bizonyos tetteket végrehajt: letölt egy terméket, előfizet egy szolgáltatásra, stb. A lehetőség ott érheti meg mindkét félnek, ahol az adott weboldalnak a pay-per-action alapon hirdetett termék(ek) iránt érdeklődő nagyszámú potenciális látogatója van. A hirdetésmegjelenítő számára az az ideális, ha hirdetésre kattintó látogatók minél nagyobb aránya után kap jutalékot, mert hiába többszöröse az ajánlás jutaléka, ha ritkán következik be a hirdető által definiált akció, akkor a [Pay-per-click alapú hirdetés]i felülettel nagyobb bevételt érhet el, a sok kicsi (kattintás után járó bevétel) sokra megy elv alapján.
Technikailag mindezt úgy oldották meg, hogy az AdWords hirdető egy bizonyos, "köszönjük a regisztrációt" típusú oldalán -ahol a kívánt tranzakció (regisztráció, megrendelés, fizetés) létrejöttét nyugtázza- egy speciális JavaScript kódot helyez el, mely a hirdetésre korábban rákattintó látogatót a böngészőjében eltárolt süti alapján azonosítja, és ha az így azonosított látogató jut el egy bizonyos határidőn belül oda, hogy ügyfelévé válva a hirdetőnek, megjelenítse böngészője a hirdető köszönő/nyugtázó oldalát, akkor írja jóvá a rendszer a bevételt a hirdetésmegjelenítő számára.
A hirdetések beállítása
Az AdSense beállítás aloldal termékek fülére kattintva, az Ajánlások opciót választva megjelenik egy, a korábbinál jóval összetettebb oldal, ahol először az ország és a nyelv beállításával határozhatjuk meg a szóba jöhető hirdetések körét (magyar nyelven a rendszer indulásakor csak a Google saját termékei voltak elérhetőek, lásd [AdSense Hivatkozók]).
A továbbiakban a rendelkezésre álló hirdetési lehetőségeket az alábbi témakörök szerint csoportosítva lehet kiválasztani:
* Google termékek
* Egészség
* Élelmiszer és ital
* Fotó és videó
* Gépjárművek
* Iparágak
* Játékok
* Pénzügy és biztosítás
* Pihenés
* Számítógépek és elektronika
* Szórakoztatás
* Távközlés
* Utazás
* Üzlet
* Vásárlás
A választott termékekből hirdetési kosarakat lehet létrehozni, ezzel felváltva megjeleníteni egy adott hirdetési egységen belül a kiválasztott ajánló hirdetéseket. A rendszer a korábbi hivatkozókhoz hasonló JavaScript kódot fog generálni, azzal a különbséggel, hogy egy egyedi kódot fog tartalmazni, ami pontosan megadja az általunk választott hirdetéseket.
Eredeti bejelentés: http://adsense.blogspot.com/2007/06/referrals-20-launches-to-all-adsense.html
Kérdések
Az új rendszer sok érdekes kérdést vet fel, többek között:
* Közvetlenül meg lehet nézni, hogy ha például az AdWords-ben a hirdető 10 dollárt adott meg, akkor az a hirdetési lehetőség az AdSense oldalon mekkora bevételi lehetőséget fog jelenteni a hirdetésmegjelenítőknek, és a kettő különbségéből pontosan meghatározható a [Google Inc.]-et illető jutalék mértéke.
* A [Pay-per-impression alapú hirdetés]eket a Google kommunikációja szerint a hirdetők kérésére vezették be. Vajon a [Pay-per-action alapú hirdetés]ek bevezetése azt jelenti, hogy az eredetileg csak [Pay-per-click alapú hirdetés]i rendszerben a hangsúly fokozatosan át fog tevődni a pay-per-click megoldásokra? (Vannak olyan vélemények, melyek szerint az internetes reklámpiac jövőjét az internetes pornóipar jelenében kell keresni, és eszerint a pay-per-click hirdetések jövője leáldozóban van.)
--
forwarded from http://webni.innen.hu/Aj_c3_a1nl_c3_a1sok20#msg20070704163547-0400@webni.innen.hu